بررسی فرصت ها و زمینه های سرمایه گذاری در کشور ترکیه

۳۵ بازديد

سرمایه گذاری در خارج از کشور این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری خارجی هستند. به طور کلی سرمایه گذاری زمانی اتفاق می افتد که شخصی پول را به چیزی یا چیزی اختصاص دهد و انتظار داشته باشد که پول را همراه با سود آن برداشت کند. افراد با دیدگاه ها و اهداف متفاوت روی مهاجرت سرمایه گذاری می کنند. امروزه بیشتر سرمایه گذاری ها در خارج از کشور با هدف اخذ اقامت یا راه اندازی کسب و کار در کشورهای دیگر انجام می شود.

بسیاری از سرمایه داران ایرانی ترکیه را کشوری مناسب برای سرمایه گذاری می دانند زیرا فرصت های سرمایه گذاری در این کشور به دلیل پویایی اقتصاد ترکیه و بازار رونق خدمات گردشگری است. بهترین سرمایه گذاری در امور تجاری در ترکیه بسته به میزان سرمایه و زمینه سرمایه گذاری مربوط به بخش های تولیدی، صنعتی و خدماتی می باشد.

با توجه به پیشرفت قابل توجهی که با اقتصاد در حال توسعه خود در سال های اخیر انجام شده است، ترکیه در حال تبدیل شدن به مرکز جذب سرمایه گذاران نهادی و فردی است که در بخش ساخت و ساز و املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنند. در این فرآیند، این کشور فرصت های مهمی را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد.

اگر شخصی قصد دارد با سرمایه گذاری در ترکیه پاسپورت ترکیه را دریافت کند. باید بدانید که تنها در صورت سرمایه گذاری در زمینه های اعلام شده توسط دولت ترکیه می توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید. طبق تعاریف بین المللی، افراد عموماً می توانند برای خود و خانواده خود تابعیت دریافت کنند. روند اخذ پاسپورت از این کشور بین 3 تا 6 ماه به طول می انجامد که البته به دلیل سرمایه گذاری های دولت ترکیه این زمان در حال کاهش است.

بهترین فرصت های سرمایه گذاری املاک در استانبول ترکیه بهترین هستند.شهرهای ازمیر، بورسا و آنتالیا دارای ویژگی های ویژه و ممتاز سرمایه گذاری هستند که سرمایه گذاران املاک را جذب می کنند.

یکی از روش های سرمایه گذاری در ترکیه خرید اوراق قرضه، سهام و سپرده بانکی است. سرمایه اولیه 500000 دلار است و فردی که از این طریق قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارد باید این مبلغ را در حساب بانکی خود داشته باشد. این نوع سرمایه گذاری می تواند اقامت ترکیه را برای سرمایه گذار فراهم کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.