مقاومت تیرآهن به چه معناست؟

بزرگترین سایت تفریحی ایران

مقاومت تیرآهن به چه معناست؟

۳۴ بازديد

خرید تیرآهن یکی از مهمترین بخش های فرآیند ساخت و ساز است زیرا شامل پول زیادی می شود و قدرت ساختار در برابر عوامل و فشار محیطی تا حد زیادی به کیفیت تیرآهن و نوع آن بستگی دارد. مقاومت تیرآهن به وزن ، ابعاد ، اندازه تیرآهن و نوع استاندارد ساخت بستگی دارد. برای مشاهده جدول قیمت های تیرآهن به وب سایت فرداد فولاد مراجعه کنید:

https://fardadfoolad.ir/girder-mashhad/

این ماده یکی از عواملی است که قیمت تیرآهن را تعیین می کند. فولاد یکی از محصولات و آلیاژهای آهن است. انواع مختلفی از فولادها و فولادهای ساختمانی یا فولادهای ساختاری بدون ساختمان (فولادهای سازه) در گروه فولادی نرم با کمتر از 0.25 ٪ کربن وجود دارد و این نوع فولادها دارای ویژگی هایی مانند امکان قالب گیری سرد ، جوشکاری و برش هستند بسیار عالی ، بسیاری از پروفایل های فولادی ساختمانی را می توان از این نوع فولاد تهیه کرد. از جمله موارد دیگر ، تهیه ورق ، تقویت ، آه ، زاویه ای و انواع لوله ها بدون عملیات حرارتی خاص امکان پذیر است.

نوع I تیرآهن از دو سطح افقی شناخته شده به عنوان فلنج یا چرخ های متصل به یک جزء عمودی تشکیل شده است. شکل این فلنج ها به همراه مؤلفه عمودی که آنها را به هم وصل می کند ، شبیه به مقطع "I" یا "H" است.

تیرآهن I و H نسبت به سایر پروفایل های فلزی ساختمانی ، به ویژه پروفایل های فولادی مستطیل ، اقتصادی تر و ارزان تر هستند. از طرف دیگر ، این نوع AHHH می تواند به عنوان عناصر ساختاری مختلف مورد استفاده قرار گیرد ، به همین دلیل به آنها بخش های مشترک گفته می شود. به عنوان مثال ، این تیرآهن ها می توانند هم در تیرهای سقف و هم به عنوان ستون استفاده شوند.

در سالهای اخیر از سازه های پای زنبور عسل و تیرآهن در ایران استفاده شده است. تیرآهن لانه زنبوری یکی از رایج ترین عناصر کاربردی است که در این ابزار مورد استفاده قرار می گیرد.این تیرآهن دارای وزن سبک، سفتی بالا و تغییر شکل بال و مقاومت مجدد در برابر بارهای فشاری و کششی مختلف هستند و در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در ایران و سایر کشورهای اروپایی روی محصول IPE که در گروه I است که بال را ثابت کرده است استاندارد گذاشته اند. در کشورهای چین و روسیه استاندارد تایید شده نوع دوم گروه I می باشد که قابلیت تحمل وزن بال را دارد و با نام INP با متغیر بال شناخته می شود. نوع سوم که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم، از گروه H و محصول INP است که دارای مقاومت کششی قابل توجهی بال و بال است.

یکی از پارامترهای مهم در ظرفیت بارگذاری تیرآهن شرایط تولید و رعایت اصول استاندارد می باشد. ساختمان ها باید اصولی مانند استفاده از رنگ های ضد اکسیداسیون را رعایت کنند تا با گذشت زمان از عمر آنها کاسته نشود. در برخی سازه ها که بارهای بال، تیرآهنA به یکدیگر اضافه می شود یا از صفحات ضخیم برای ایجاد سازه ای استفاده می شود که بتواند بارهای موجود را تحمل کند که بسیار متداول است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.