سرمایه گذاری در املاک ترکیه با حداقل سرمایه

۳۷ بازديد

اقتصاد ترکیه بسیار وابسته به گردشگری است و از این حیث در بین 10 کشور گردشگر پذیر دنیا محسوب میشود. حتی با وجود شیوع کرونا و ضربه ای که به اقتصاد گردشگری وارد شده به نظر میرسد که فرصت خوبی برای تملک اتاق های هتل است چرا که با قیمت کمتری میتوانید خرید کنید و گردشگری هم در یکی دو سال آینده باز به رونق خود بازمیگردد. ترکیه کشوری با فرصت برای سرمایه گذاران خارجی است. ترکیه کشوری است با مساحت ۷۸۳۳۵۶ کیلومتر مربع که به طور تقریبی ۸۲ میلیون نفر جمعیت دارد. قیمت مغازه در ترکیه بسیار وابسته به شهری است که شما انتخاب میکند و بین شهرها هم هرچه جمعیت آن شهر بیشتر باشد و جمعیت توریست بیشتری داشته باشد قیمت مغازهها افزایش میابد. هنگامی که سرمایه گذاری در یک مکان نیاز به حضور جوانان واجد شرایط و نیروی انسانی ماهر دارد، جمعیت جوان ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار زیاد است.

به دلیل تمایل ترکیه به عدم پرداخت مالیات دوطرفه برای سرمایه گذاران خارجی در کشور مبداء خود وترکیه وتوافقنامه های ایجاد شده با کشورهای مختلف روز به روز بر تعداد سرمایه گذاران خارجی در این کشور افزوده می شود علاوه براین با تمهیدات به عمل آمده توسط دولت ترکیه به منظور جذب سرمایه های خارجی سالیانه تخفیفات مالیاتی نیز به سرمایه گذاران تعلق می گیرد . یکی از این قوانن این است که ارزش ملک شما مطابق با چیزی باشد که دولت ترکیه مشخص کرده و اینکه می بایست 3 سال ملک خود را نگه دارید و به سرمایه گذاری خود ادامه دهید تا بتوانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. مقدار مالیات توسط دولت تعیین میشود که برای سال ۲۰۲۱، این میزان ۴% ارزش خود ملک است. به طور کلی اما حدود قیمتی بین 250 هزار دلار تا چند میلیون دلار میزان سرمایه گذاری است که در این بخش نیاز است. بله. با خرید خانه ای به ارزش 250 هزار دلار آمریکا می توانید شهروندی این کشور را دریافت کنید. برای برنامه شهروندی از طریق خرید ملک، میتوانید یک خانه یا چند واحد را خریداری کنید. اگر قصد خرید ملک برای سرمایه گذاری، راه اندازی کسب و کار یا خانه ای برای زندگی دارید، بهتر است بهترین زمان خرید ملک در ترکیه را بدانید .

برای آن که بتوانید کشوری را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید، باید نسبت به شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر آن کشور دید کافی داشته باشید. بعد از چین دومین کشوری است که روند رشد اقتصادی پرسرعتی را تجربه میکند. سهامی که از این روش خریداری میکنید را باید به مدت 3 سال حفظ کنید. با وجود این که روشهای متنوعی مانند سایر کشورها متقاضی را میتواند به اقامت ترکیه برساند، ولی اقامت سرمایه گذاری ترکیه در حال حاضر سریعترین و مطمئنترین روش به حساب میآید. شرکت خدمات مهاجرت شایان، توسط باسابقهترین متخصصان حوزه خدمات حقوقی در کشور ترکیه مدیریت میشود و تمام امور ملکی، حقوقی، تحصیلی و مهاجرتی در ترکیه برای متقاضیان را به بهترین نحو ممکن ارایه میدهد. به عنوان مثال بعد از خروج آمریکا از برجام بسیاری از شهروندان ایرانی که به تجارت مشغول بودند در حواله و جابه جایی پول و ارز با مشکلات بسیاری مواجه شدند. سالانه توریست های بسیاری از سراسر دنیا به ترکیه سفر می کنند و حتی استقبال ایرانی ها با خرید ملک و مسکن در ترکیه کمک قابل توجهی به اقتصاد این کشور کرده است. ترکیه علاوه بر زیبایی های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، با زندگی سکولار و چند ملیتی و آب و هوای آرام، سرمایه گذاران را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

این کشور از یک اقتصاد بازار آزاد بهره مند است که رقابت در بازارهای مالی این کشور را به ارمغان آورده است. در ترفند های خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه، باید حداقل به میزان ۵۰۰ هزار دلار آمریکا، از بازار سهام ترکیه، سهم خریداری نمایید و البته سرمایهگذاری صورت گرفته توسط شما باید از جانب وزارت صنایع و فناوری ترکیه تأیید شود. که در این صورت به شما اقامت دو ساله، سپس ۵ ساله و ۸ ساله و در نهایت بعد از ۸ سال به شما اقامت دائم ترکیه اعطا میشود. اعتبار پاسپورت ترکیه تا ۱۰ سال است و البته به صورت مادامالعمر قابل تمدید است. در چندین سال اخیر آمار خرید املاک در کشور ترکیه و همچنین فروش آن به طور چشمگیری افزایش یافته و راه را برای کلاهبرداران و سودجویان باز کرده تا از نبود اطلاعات و آگاهی خریداران از شرایط خرید ملک سوء استفاده کنند. با اندکی جستوجو در اینترنت با آگهیهای زیادی مواجه میشوید که ایرانیان قصد فروش یا اجاره دادن خانههای خود در ترکیه را دارند. با توجه به موارد بالا، طبیعتا دیگر میدانید که داشتن یک خانه به طور خودکار حق اقامت را ایجاد نمیکند. بخش عمدهای از کسانی که برای خرید ملک ترکیه اقدام میکنند به دنبال سرمایه گذاری و رسیدن به درآمد دلاری هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.